Compacte Nieuwsbrief 25-01

 

COMPACTE NIEUWSBRIEF 25-1

Dames en heren, voor u ligt de eerste Compacte Nieuwsbrief van 2025. Er valt in de aanloop naar het seizoen weer een één en ander te vertellen en veel om maar uit te kijken. 

Reglement
Vorige week is (eindelijk) het nieuwe reglement door de Knaf geaccordeerd. Wat zijn de belangrijkste wijzigingen? De extra dodehoek spiegel zodat we elkaar beter in de gaten kunnen houden. Het raamnet wat de arm restraint vervangt. De verzegeling van de toegang tot de ECU, om te voorkomen dat tijdens het seizoen van de ene naar de andere ECU kan worden gewisseld. Het streven is dat deze verzegeling (van het klepje achter de accu) zal worden aangebracht bij de eerste keer dat je de auto aanbiedt bij de TC.

 
Nieuwe rijders
Ook dit jaar zijn we blij weer een aantal (6!) nieuwe cuprijders te mogen verwelkomen. Zoals we al vaker hebben gedaan zullen we bij de eerste race een cup-pitbox huren om deze nieuwe rijders een warm welkom te bieden en ze wegwijs te maken tijdens hun eerste racedag in de Compact Cup. Tevens zal deze pitbox dienen als centraal ontmoetingspunt, en degenen die een gratis sleutelhanger hebben verdiend kunnen deze daar ophalen.

 
Omgeving
Ondertussen zijn de eerste meters op het circuit gemaakt. De eerste endurance race is verreden, en dit weekend is het eerste DNRT sprintraceweekend een feit. Helaas is niet iedereen even blij met deze activiteiten. Met name de gasten van het bungalowpark aan de zuidwest zijde zijn niet gecharmeerd van het geproduceerde geluid, en de gemeente heeft een voorlopige plaatselijke verordening uitgegeven die het geluid verder moet beperken dan we tot nu toe gewend zijn. We kunnen niet anders dan ons neerleggen bij de maatregelen die DNRT in overleg met het circuit moet nemen om aan deze verordening te voldoen. In praktijk komt het erop neer dat voor het baanvak vanaf de Kumho bocht tot en met het eind van de Arie Luyendijk bocht een maximum snelheid zal gelden van 80 km/u. Dit zal worden gehandhaafd met behulp van meetapparatuur, en overtredingen worden gesanctioneerd middels gridstraf of zelfs uitsluiting. We zijn hier als organisatie uiteraard niet blij mee, maar we dragen ons steentje bij in het verbeteren van de verstandhouding met de omgeving. Bovendien geldt het voor alle rijders, dus het wedstrijdelement zal niet geschaad worden.

Voor dit raceweekend was de invoering nog te kort dag, maar het zal gelden voor alle racedagen na dit weekeinde. Zie het kaartje hieronder voor meer duidelijkheid.

Uw dienaars
BMW Compact Cup

Email bmwcompactcup@gmail.com
Web www.bmwcompactcup.nl | facebook | Instagram | Youtube
Powered by www.dnrt.nl | www.intraxracing.nl | www.rsz.nl | www.knaf.nl